Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

 Başlığa bakın "Lisan-ı Osmanî'nin edebiyatı hakkında bazı mülâhazatı şâmildir" vibes.

Bugün size bir süredir ilgimi çeken 2 instagram profilinden bahsedeceğim. (Sen niye takip etmiyorsun bu hesapları derseniz, içerik üreticilerini takip etmek için başka bir profil kullanıyorum çünkü çok fazla paylaşım yaptıkları için ana hesabımdan onları takip edince FOMO hissi hasıl oluyor bana).

Bu hanımefendi ara ara "Kitap Falı" bakıyor ve insanların o anki duygudurumlarına ya da ihtiyaçlarına yönelik kitap öneriyor. Profile girdiğim andan itibaren screenshot ala ala kitap listemi epey bir kabarttım. Uzun süredir kitap okuma hevesim bu kadar canlanmamıştı. Herkesin kendine göre bir şeyler bulabileceğine inanıyorum. Bu vesileyle "Eğitim ve kitap harcamalarınızı bana fatura edin" diyen babamı yutkunduran kitap siparişimi de paylaşayım sizinle.


İlk iki kitap Andrew Scott'un favori kitapları (fan girllük seviyemi sorgulamayın). İlki bir çocuk kitabı ve yazarı, Charlie'nin Çikolata Fabrikası'nın da yazarıymış. Henüz kitabın yarısındayım ama keyifli, hızlı okunan bir kitap tabi çocuk kitabı olduğu için. 

Üçüncü kitabı Hasan önerdi. Onu Yalom'la ben tanıştırmıştım şimdi o bana Yalom kitabı öneriyor, ne çabuk büyüyorlar...

Dördüncü kitabı Eylül Görmüş'ün profilinden görüp aldım. Kitabın kurgusu hoşuma gitti. İki insanın tanışma, flört, sevgililik, evlilik ve çocuk süreçlerini görüyoruz kitap boyunca. Ara ara yazar ilişkilere dair çıkarımlarını paylaşıyor. Sırf bu çıkarımlardan oluşsa sıkıcı olabilirmiş bence ama böyle roman gibi olması kolay okumamı sağladı. Herkese öneririm diyemeyeceğim ufkumu açan bir kitap olmadı ama okuması keyifliydi.

Mutasyonlar'a kadar hepsi Eylül Görmüş'ün önerisi, en alttaki kitabı da Twitter'da (X demediğim için yaşım anlaşılıyor mu) çok fazla gördüğüm için merak ettim. Okudukça yorumlarımı yazmak isterim inşallah üşenmezsem. Üşenirsem de Goodreads profilime yazarım belki (henüz çok aktif kullanmaya alışamadım ama), oradan takipleşebiliriz buyrun.

Bu profilde de fotoğrafta kompozisyona dair hap ipuçları ve fotoğraf tarihi ile ilgili ilginç reel'lar bulabilirsiniz. Fotoğrafta kompozisyonu öğrenmek çektiğiniz fotoğrafları daha estetik hale getirebilir ama bu süreç resimle de benziyor biraz. Hani resim çizmeye ilk başladığınızda insan anatomisine uygun hareket etmeye çalışırsınız, gerçekçi resim çizmeyi öğrenirsiniz ve bu olayda uzmanlaştıktan sonra kendi çizginizi oluşturursunuz ya, onun gibi. Çok gerçekçi resimler "fotoğraf gibi" oldukları için bizi çok heyecanlandırmıyor ve daha yaratıcı bir şeyler görmek isteyebiliyoruz, fotoğrafta da fotoğraf çeken kişinin kompoziyonu bilip bunu bile isteye bozması fotoğrafa boyut katabiliyor. 

Bu profil bence çok önemli kompozisyon bilgilerini çok güzel özetliyor, merağınız varsa bakmanızı tavsiye ederim.

Bir sonraki yazıda görüşünceye dek, esen kalın.



Yorumlar

  1. Yutkunmadım kızım için rahat olsun hala aynı fikirdeyim kitaba harcanan para hiçbir zaman esirgenmemeli açık çek devam ediyor istediğin kadar kitap alabilirsin faturayı gönder

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük bi latifeydi baboli ben seni biliyorum teşekkür ederim♥

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Sansasyonel Başlıklarla Tiflis Macerası