Bir Kitap ve Bir Diziden Bir Bölüm

Selamlar,

Uzun zamandır görüşemiyoruz, nasılsınız? Bugün daha önce "Bir Kitap Bir Film" başlığıyla yayımladığım yazının "Bir Kitap ve Bir Diziden Bir Bölüm" versiyonuyla karşınızdayım. Lafı uzatmadan konuya geçelim.

Bir Kitap: Herkes Herkesle Dostmuş Gibi



Size yalan söylemeyeceğim sevgili okurlar, kitaba başladığımda kayda değer bir süre hiçbir şey anlamadım. Acaba sayfa mı eksik, kitabın böyle okunmaması mı gerekiyor diye kafa patlata patlata bir yerden sonra çözdüm olayı. Kitapta yoldan geçen insanların hayatlarına konuk oluyoruz. Sonra o yoldan geçen insanın yanından geçen insanın hayatında neler oluyor onu öğreniyoruz, sonra o da başka birinin yanından geçiyor ve böylece bir sürü hayata misafir oluyoruz. Fikir çok çok güzel. Bu yazım türünün özel bir adı var mı bilmiyorum, varsa lütfen söyleyin. Mükemmel diyemesem de çok güzel kitap. Hatta bir kere daha okuyup nihai fikrime öyle ulaşayım, kitaba başlayınca yarısını anlamamıştım çünkü, bu sefer anlayarak okuyacağım.

Bir Diziden Bir Bölüm: Master of None (New York, I Love You/2x6)


"A freewheeling ode to life in New York City". Eater.com sitesi bu bölümü bu cümleyle tanımlıyor. Bu bölümde de önce dizinin başrolü Dev'in (Aziz Ansari) arkadaşlarıyla sokakta yürürken yanından geçen insanları görüyoruz, o insanlar birilerinin yanından geçiyor, sonra da onlar başka birinin yanından derken yine üstte anlattığım kitap gibi insanların hayatlarına misafir oluyoruz. Kitaptansa dizideki anlatım daha kolaydı tabi her şeyi gördüğümüz için. Ama yine de bir şeyler eksik gibi geliyor bana. Sanki bu anlatım tarzıyla MÜKEMMEL bir şey çıkabilirmiş ama çıkmamış gibi. Yine de fikir çok hoşuma gidiyor. Dizinin en güzel bölümü olduğunu düşünüyorum.


   Bu yazıda amacım size bir kitabı veya bir diziyi anlatmak değil de bir anlatım türünü anlatmaktı. Umarım başarmışımdır. Eğer bu türde başka eserler (film, dizi, kitap, şarkı, şiir ne olursa) biliyorsanız lütfen beni de haberdar edin. Görüşmek üzere.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim