Yarım Günde Eskişehir (Sadece Yemek)

 Hello hello. 

(Baştan uyarayım bu yazıda Eskişehir'deki kültürel etkinliklerden bahsetmiyorum. Daha önce de Eskişehir'de turistik gezilerde bulunduğum için bu kısa geziyi sadece yemek yemeye ayırdık.)

Hayatımın en ani seyahat kararlarından biri olabilir. Evet 5 gün önceden 1,5 saat mesafedeki yere gitmeye karar vermek benim için ani çünkü ben genelde 1 yıl öncesinden plan yapıp yola çıkıyorum. O yüzden bu ani karar (evet ani demeye devam edeceğim) beni çok canlı hissettirdi. Sanırım artık böyle serseri bi insanım (she is so crazy i love her).

Öğlen treniyle Eskişehir'e vardığımız bu yolculuğun ilk durağı Vegan Eskişehir oldu. Yüksek lisanstan edindiğim arkadaş grubumdaki bir arkadaşımızın vegan olması vegan yemek kültürümü epey genişletti, kendisine minnettarım. Vegan Eskişehir, eskiden bir pide restoranıymış. Bu restoranın sahibinin vegan kızı babasını ikna edip burayı vegan restoranına çevirmiş. Restoran menüsüne Google Maps'teki profillerinden ulaşabilirsiniz. Aklınıza gelebilecek her türde yiyeceğin vegan versiyonu var. Tamam hepsinin değil ama birçoğunun. Ankara'da da birçok vegan kafe deneyimi olan biri olarak gönül rahatlığıyla Vegan Eskişehir'in hepsini solladığını söyleyebilirim. Biz ıslak hamburger, tantuni, lahmacun ve ayran denedik hepsi de çok çok güzeldi. 

Bilmeyen birine tattırsanız vegan olduğunu anlamazlar o kadar yani... Yalnızca ayranın bademden olduğu anlaşılıyor. Islak hamburger de yeteri kadar ıslak değildi bence ama bu, lezzetinden bir şey götürmemişti. Kadayıf ve çay ikramları da nazikti, her şeyiyle çok memnun kaldık. Eskişehir'e gidince uğrayacağımız bir yer oldu. Mekanın müziklerini de çok sevdik ve çalma listelerinin ismini istedik, amme hizmeti tık

Bir sonraki lezzet durağımız Tarihi Odunpazarı Taş Fırını. Buradan haşhaşlı çörek ve cevizli karakılçık ekmek aldık (ekmeği ben aldım, annem de Isparta'ya her gidişimizde ekmek alırdı kimin kızı olduğum belli oldu...). Haşhaşlı çörek içeceksiz tüketmek için çok kuru ama bol cevizli olması lezzetini artırmış.

Çöreği çay bahçesinde tükettik çay 3 TL idi zaman yolculuğu...

Ekmeği de fırında birçok kişinin aldığını görünce merak etmiştim, fırın sahibi "Karakılçık çok faydalıdır Google'da aratın" dediği için ikna oldum. Merak edenler için faydaları. Gerçekten çok lezzetliymiş iyi ki de almışım. Buzluğa attım, kahvaltıda kızartıp yerim oh mis.

Eskişehir'e gidip de çi börek yememek olmaz... Biz canım dostim Gizem'in tavsiyesiyle Eskişehir Çibörek Evi'ne gittik. Çok tok olmamıza rağmen çok iyi geldi. Bu lezzeti ne kadar sevdiğimi unutmuşum sırf bunun için bile gidilir Eskişehir'e. Diyecek başka bir şey yok 10/10.

Son durağımız da Karakedi Bozacısı. Daha önce hiç boza denememiştim başlangıç için bu kadar ünlü bir yerden başlamak iyi oldu. Normalde boza içiliyor diye biliyordum buradaki kıvamı nedeniyle yenerek tüketiliyor. Allah affetsin hiç sevmedim. Zorlayarak 4 kaşık yedim geri kalanı çöpe gitti. Arkadaşlarım beğendi ama tek bitiremeyen bendim... Merağınız varsa deneyebilirsiniz.

Bir bardağı arkadaşımla bölüştüğümüz için az görünüyor, gerçekten 4 kaşık falan yiyebildim sadece...

Met helvası için de ünlü bir durağımız vardı ama biz gidene kadar kapanmıştı, o da bir sonraki gidişimize kısmet artık... 

Pacman gibi şehirleri yiyerek ilerlediğim gezilerim için takip etmeyi unutmayın. Bayyyy

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

Sansasyonel Başlıklarla Tiflis Macerası