Ankara'yı Geziyoruz

 Merhaba sayın blogseverler,

Bu yazıyı size iki arada bir derede, iki öksürük ve iki mesai arasında, teze ayırmadığım bu vaktin vicdan azabı içerisinde yazıyorum. Ama yazmayı özledim yahu napayım.

Ankara'yı yiyoruz diye bi yazı serim vardı bilen bilir, hatta Ankara'da yaşamayanları isyan ettiren bir yazı dizisidir. Ankara'da yaşamayanları biraz daha bıktıracak ama benim unutmamak adına bloguma not düşmek istediğim bir yazıyla karşınızdayım.

Ankara'da gezecek bir sürü yer var aslında, klasikleri bir kenara bırakıyor ve alternatif 2 yerden bahsediyor olacağım.

  • Atakule
Klasikleri kenara bırakıyorum dedikten 6 kelime sonra ben... Ankara'nın yerlileri veya çok eskiden ziyaret edenleri zaten biliyordur ama Atakule'nin kule kısmı kayda değer bir süredir kapalıydı. Ben çok bilemiyorum ne zamandan beri öyle. Tamamen yenilenip alt kısmı avm gibi hizmet vermeye başladıktan bi süre sonra da nihayet (sanırım 19 Mayıs 2022'de) kule kısmı da ziyarete açıldı. Hemen gitme gibi bir planım yoktu ama şehir dışından misafirlerim olunca bu fırsatı kaçırmayayım dedim ve çıktık kuleye.

 Eskiden nasuldı bilemem ama şimdi kuleye çıkışlar ücretli. İnternet üzerinden ve direkt Atakule'den alabiliyorsunuz biletleri. Şu an için öğrenci 40, tam 80 Tl. Bence epey tuzlu, öğrenciliğimin son fırsatlarını kullanmak için güzel bi etkinlik oldu. Kulenin en ucundaki kubbeli yer ve dönen restoran kısmı ben gittiğimde ziyarete kapalıydı, yakın bir zamanda açılacağını söylediler.


Çıkabildiğimiz balkon gibi açık olan yerin Ankara'yı panoramik gören bir manzarası, aynalı bir fotoğraf çekme alanı (çok da güzel fotoğraf çekildiği söylenemez) ve VR alanları var. VR alanlarının birinde (hatta ona AR denebilir sanırım) bu lunaparklardaki zıplama kemeri gibi bi şey giydirip VR gözlüğü takıyorlar. Diğerinde de koltuğa oturup VR gözlüğü takıyorsunuz ve Ankara'da bazı yerleri geziyorsunuz (Anıtkabir, kale vb). İlk kısmın ücretlendirmesini bilmiyorum ama ikinci kısım tek kişi için 100 Tl, iki kişi için toplam 160 Tl idi. Deneyen misafirlerim eğlendiler, tavsiye ediyorlar.


Bu arada Atakule'nin daha alt kısmında bulunan çim teras kısmına da bu biletle girebiliyormuşsunuz. Burada pek bir şey yok açıkçası biraz oturup dinlenip kalktık.

  • Illuzion World
Bakın burası çok ilginç... Abim instagram'da görüp söylemeseydi benim burdan asla haberim olmazdı sanırım. Kızılay'da, Kızılay Avm'nin karşısındaki (sanırım) Colin's'in olduğu binada bir yer. Kapısında şöyle bir yaratık var. Bunu görür görmez aklıma Dikkat Şahan Çıkabilir'deki şu skeç geldi tabi ki. Aman Tanrııığğğğmm.




Buranın ücretlendirmesini hatırlamıyorum ama tam 50, öğrenci 32 gibi bir şeydi. Salı ve cuma günleri öğrenci günü olup öğrencilere biraz daha indirimli oluyormuş. İçerde bir sürü oda ve görsel var. Öncelikle telefonunuzda bir uygulama indiriyorsunuz (wifi şifresi veriyorlar merak etmeyin) sonrasında uygulamanın kamerasından içeriyi VR olarak deneyimliyorsunuz. Gördüğünüz tablolar hareketleniyor, canavarlar canlanıyor telefon ekranında. 


Bunun gibi bir şeyler.

A bu arada söylemeden geçmeyeyim, bu uygulama i-na-nıl-maz şarj yiyor. Ya powerbankle ya şarj aletiyle gidin o kadar söylüyorum.

Bu VR tabloların yanında fotoğraf çekme odaları da yer alıyor mekanda. Devasa meyveler, aynalı oda, ters tuvalet gibi esprili şeyler var.

Şöyle iki fotoğrafla özetleyeyim ama çok daha eğlenceli alanlar var. Keyifli vakit geçireceğinizden şüphem yok. He dünyanın en eğlenceli yeri değil ama birkaç saatinizi gayet keyifli geçirebilirsiniz. Özellikle çocukların çok keyif alacağını düşünüyorum. Ankara'da ne yapsak diye düşünenlere güzel bir alternatif.

Benden şimdilik bu kadar, öksürüklerim izin vermiyor siz gidin hadi.

Grş.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim