The Platform

Hello sayın blogseverler,

Bu yazıya başlamadan önce rastgele bir şarkı açayım dedim ve Rihanna'ya denk geldim o yüzden bu yazıyı oturduğum yerden dans ederek yazıyorum. Evet biraz yazıyorum sonra durup biraz dans edip yazmaya devam ediyorum. Bu herkesi çok ilgilendiren bilgiden sonra yazımıza geçelim.

The Platform'u izlediniz mi? Ben bu filmi ilk kez bir arkadaşımdan duyduktan sonra çok kısa bir süre içinde yüz milyor farklı kişiden duymaya başladım bir anda. Yeni filmler vizyona girmediği için bu popülaritenin nereden geldiğini anlayamamıştım ki filmin Netflix'te yayımlandığını anladım. Filmden bahseden herkesten evet herkesten şu iki şeyi duydum: rahatsız edici öğeler içeriyor ve sistem eleştirisi. Bu iki cümleden başka yorum duymadım desem yalan olmaz.

Duyduğum bu iki yorum ilgimi çekmediği için izlemeyi planlamamıştım ama abim Netflix üyeliği alınca ben de nasiplendim (Bkz: Parasite). Bir daha ne zaman Netflix hesabım olur bilemediğim için hazır bulmuşken her şeyi sömüreyim dedim ve açtım filmi.

(Şimdi size film eleştirisi nasıl yapılmaz onu göstereceğim. Beni bilirsiniz, film hakkında hiçbir şey söylemeden film yazısı yazabilen sıra dışı bir yeteneğim.)

Film, Netflix yapımı ve İspanyolca. Filmi izlerken İspanya gezimizi özledim filmden bağımsız olarak... Yeşil pasaportumun süresinin bitiyor olduğunu ve günlerdir evden çıkmadığımı hatırladım... Hüü... Gözyaşlarımı silip devam ediyorum.

Filmin başrol oyuncusu Zlatan Ibrahimovic. Yani Iván Massagué olduğunu iddia ediyorlar ama Iván Massagué olması Ibrahimovic olduğu gerçeğini değiştirmez. Takdir sizin:

Film konusunu spoilersız anlatmaya çalışayım: Kaç katlı olduğu bilinmeyen bir yapıda her katta ikişer kişi kalıyor ve en üst kattan en alt kata inen, her katta ikişer dakika duran bir platform sayesinde besleniyorlar. Tabi aşağı katlara indikçe platformdaki yemekler azalıyor ve insanlar bu sistemde hayatta kalmaya çalışıyorlar. İbrahimovic de önce bu sistemi anlamaya çalışıyor, sonra alışmaya çalışıyor ve film böyle sürüyor işte daha fazla söylersem sürprizi kaçacak filmin.

Şimdi bana deseniz ki "Şule bu filmi kısa bir videoyla anlatır mısın?" ben hemen şu videoyu gösteririm size:




Başıma bi şey gelmeyecekse Zootopia, Platform'dan daha iyi bir film bence (Tamam vurmayın😔)

Arkadaşlar tamam sistem eleştirisi falan da sistemi kendiniz eleştirin dışardan aldığınız sistem eleştirisinin içinde ne var bilinmiyor. Bütün filmi şu şekilde izledim:


Sonuç olarak film izlenir evet ama yemek sırasında, yemekten önce veya yemekten hemen sonra izlemenizi tavsiye etmem. İzlemeyin yani ldfkjd Şaka şaka kusmayacağınızdan emin olduğunuz bir anda izleyin... Tamam biraz abarttım ama rahatsız edici öğeler var gerçekten. Zaten rahatsız edici günlerden geçiyoruz bunu izlememize gerek var mıydı... Zootopia izlemeye gidiyorum ben...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim