İnternet Tarayıcısı Önerisi: Opera

Bir blog en fazla ne kadar dağınık olabilirse bu blog o kadar dağınık, kabul ediyorum. Aslına bakarsanız benim açımdan bakıldığında bütün paylaşımlarım bir örüntü içerisinde çünkü kendi deneyimlerimi paylaşıyorum ama dışardan bakıldığından bir konu etrafında kümelenemiyor yazılarım. Benim canım sağ olsun diyor ve yazıya geçiyorum.

Yanılmıyorsam Serdar Kuzuloğlu'nun bir tweet'inde görene kadar hiç internet tarayıcımı sorgulamamıştım. Daha doğrusu uzun bir süre Internet Explorer kullanmış, onun üzerinde dönen geyikler neticesinde Google Chrome'a geçmiş ve bu tarayıcıyla uzun süreli bir beraberliğe başlamıştım. Serdar Kuzuloğlu önerince Opera kullanmaya başladım ve o günden beri vazgeçilmezim oldu. Hatta en az 4 arkadaşımı daha Opera'ya transfer ettim, onlar da memnundu en son. Peki neden Opera?

Bu görsel https://www.opera.com/tr adresinden alınmıştır.

  • Tarayıcıdaki Adblock Eklentisi
Diğer tarayıcılarda da eklenti yükleyerek reklamları engelleyebiliyorsunuz ama Opera'da eklenti yüklemenize gerek kalmıyor çünkü tarayıcıya gömülü bir reklam engelleyicisi var Opera'nın. Adres çubuğunun sonundaki mavi simgeden reklam tercihlerinizi çok kolay değiştirebiliyorsunuz. Bazen reklam engelleyici kullanılmayan bir bilgisayarı kullanmak zorunda kalıyorum ve geçen her saniye bana eziyet gibi geliyor. O yüzden bu özellik benim için çok önemli.

  • Tarayıcıya Gömülü Whatsapp Web ve Messenger Eklentileri
Messenger kullanmadığımı baştan söyleyeyim, ilgilenen olur diye belirttim sadece. Ben Whatsapp Web'i çok sık kullanıyorum. Önceki tarayıcıda her seferinde Whatsapp Web'in internet sayfasına girmem ve yüklenmesini beklemem gerekiyordu. Tamam, yer imlerine ekleyip kolayca erişebilirim ama zaten çoğunlukla çok fazla sekmeyi aynı anda açıyorum; bir sekmeye daha hiç gerek yok. Opera'da tek tuşla her zaman Whatsapp Web'e erişebiliyorsunuz ve masaüstü bildirimlerini açarak gelen mesajların bildirimini bilgisayar ekranında görebiliyorsunuz.

  • Youtube Gibi Video Platformlarında İzlenen Videoyu Ekranın Kenarına Taşıma Özelliği
Bir özellik adı en fazla bu kadar kötü özetlenebilirdi Şulecim, tebrik ederim. Bahsettiğim şey şu:

Bilgisayar ekranımın kapılarını ilk kez pazar sürprizine açtım
Bu video ekranını ekranın istediğiniz yerine taşıyabiliyor, büyütüp küçültebiliyorsunuz. Anlatmaya gerek yok, süper özellik.

  • Gömülü VPN Eklentisi
Diğer tarayıcılarda VPN kullanabilmek için ayrıca bir eklenti indirmeniz gerekiyorken Opera'da yine tek tuşla VPN'i açıp kapatabiliyorsunuz ve sınırsız kullanım hakkınız var. Yurtta kalırken kimi zaman VPN'le dizi izliyordum ve daha hızlı yükleniyordu. Vikipedi gibi yasaklı sitelere girmek isterseniz de çok büyük kolaylık. Rica ediyorum aklınıza türlü VPN şakaları gelmesin. dkjfkjf

  • Eşleme Özelliği
Opera'ya giriş yapıp eşlemeyi açtığınızda başka bilgisayarlardan da aynı yer imlerini, kayıtlı şifreleri kullanabilir hale geliyorsunuz. Kişisel verilerinizi korumak adına şifrelerinizi kaydetmeyi tercih etmiyor olabilirsiniz, saygı duyarım ama ben zaten her türlü bilgilerim çalınıyor diye düşünüp her yere kaydediyorum şifremi... Yeni bilgisayara geçince direkt olarak eski geçmiş bilgilerimi, yer imlerimi, kayıtlı şifrelerimi bulabilmek benim için büyük kolaylık sağladı.

  • Ekran Görüntüsü, Kişisel Haberler ve Opera'yı Kapatıp Açınca Kaldığı Yerden Devam Etmesi
Evet yazmaya erindiğim özellikleri bir başlıkta topladım. Sadece web sitesinin ekran görüntüsünü alabileceğiniz, istediğiniz gibi kırptığınız yerin ekran görüntüsünü alabileceğiniz, web sayfasını pdf'e çevirebileceğiniz bir eklenti var. Adres çubuğunun sonundaki fotoğraf makinesi simgesinden erişebiliyorsunuz bunlara. Ben çok kullanmasam da sol menüde istediğiniz haber sitelerinden size seçme haberler sunan bir sekme var. Bir de sanıyorum diğer tarayıcılarda var ama belki de yoktur bilemiyorum; Opera'yı kapatıp yeniden açtığınızda aynı sekmeleri açma özelliğini de seviyorum. Yanlışlıkla kapatıp sinir krizleri geçirdiğim çok oldu çünkü.

Şimdilik aklıma bunlar geldi ama genel olarak sevdiğim (hadi canım, hiç anlaşılmıyor cidden) ve estetik bulduğum bir tarayıcı Opera. Kullanırsanız memnun kalacağınıza neredeyse eminim. Belki bu özelliklerin birçoğu başka tarayıcılarda da vardır ama ben Opera'yı kullanmaya başladığımda Chrome'da falan yoktu bunlar hiç.


Operacıyız. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim