İnternet Üzerinden Yayımlanan Türk Dizileri


Dostlar, yurttaşlar ve bilhassa Romalılar,

İzlediğim üç internet dizisinden sonra böyle bir yazı yazmanın faydalı olabileceğini düşündüm. Neye faydalı derseniz ne bileyim gözeneklerinizi küçültür, göz altı morluklarınızı azaltır belki bu yazı. Bunlardan önce Fİ dizisinin birkaç bölümünü izleyip bitirememiştim, o yüzden bu yazıya eklemek istemedim. Dizilerden benim izleme sırama göre bahsedeceğim. Ama önce genel olarak yorumlamam gerekirse sonunda Türk dizilerini de özet ve reklamlar dahil 4 saat boyunca izlemek zorunda kalmadığımız için beni mutlu ediyor bu diziler. Süresi daha kısa, anlamsız bakışmalar çok daha az ve en güzeli az sayıda bölümleri oluyor. Mis.


  • Şahsiyet

"Emekli bir adliye memuru olan Agâh Beyoğlu, İstanbul’un en kalabalık ve hareketli semti Beyoğlu’nda yalnız ve münzevi bir yaşam sürdürmektedir. Kızı yurtdışında yaşamakta, eşi ise yıllar önce vefat etmiştir. Agâh’ın bu tekdüze yaşantısı, kendisine konan Alzheimer Başlangıcı teşhisiyle altüst olur. Hastalığından ötürü er geç bütün anılarını unutacaktır. Bu gerçek karşısında başta bocalasa da Agâh, unutmanın bir fırsat olduğunu fark eder. Yıllardır planladığı ancak sürekli ertelediği bir cinayeti işlemek için bir fırsat! Nasıl olsa işleyeceği bu suçu gelecekte hatırlamayacak, hatırlamayacağı için de vicdan azabı çekmeyecektir. Bunun yanında cinayet büro amirliğindeki tek kadın polis olan Nevra, üzerindeki baskılar yüzünden istifanın eşiğine gelmiştir. Ancak Agâh’ın aldığı cinayet kararı, Nevra’nın hayatını da tamamen değiştirecektir." Kaynak: Puhutv.com

Yönetmen Onur Saylak. Oyuncu kadrosunda da Haluk Bilginer, Cansu Dere, Metin Akdülger, Müjde Ar ve Hümeyra gibi tanınmış isimler yer alıyor. Ben bu diziyi çok sevdim. Bu kadar netim. Şimdi öncesinde bir uyarı yapayım, bu uyarı birazdan bahsedeceğim Masum dizisi için de geçerli olacak, ben çok fazla polisiye izleyen biri değilim. Konuya uzak olduğum için belki polisiye tutkunlarının burun kıvıracağı şeyleri beğeniyor olabilirim ama yapacak bir şey yok. Neyse efendim, diziyi neden sevdiğime dönelim. Bir kere Haluk Bilginer tek başına bile yeter ama bunun yanında Haluk Bilginer'in canlandırdığı Agâh Bey'in sarkastik konuşmaları da seyir zevkini arttırıyor bence. Dizinin son bölümlerine kadar gizemi çözemiyorsunuz, ya da ben çözemedim. Çünkü böyle dizileri izlerken gizemi çözmeye uğraşmıyorum aslında, böyle dizileri çok hızlı tüketip gizemin kendi kendine çözülmesini bekliyorum. Bu da beni daha çok tatmin ediyor. Bu dizide de öyle oldu. Sevmediğim şeyler arasında  Cansu Dere ve Müjde Ar oyunculuğu var. Cansu Dere o kadar donuk ki diziyi soğutuyor bence (O ne demekse?). Müjde Ar da şimdi tamam yılların oyuncusu falan da genel olarak saç makyajı dizinin atmosferine uymuyor gibi geldi. Diziyi pek sevdiğim için anneme de izlettim, o da çok sevdi. Farklı yaş gruplarından insanları bağlayan bu diziye puanım 9/10. 

  • Bartu Ben
"Bir zamanlar reytingi bol dizilerde ve art-house sinema filmlerinde sık sık boy gösteren Bartu, birçok oyuncu için ciddi gelir ve kısa ömürlü şöhret kapısı olarak görülebilecek dizilerde oynamaktan bıkmıştır. Hızlı yaşadığı hayatı sebebiyle artık parası da kalmamıştır. Tam bu sırada karşısına oyuncu olmak isteyen kuzeni Gizmo ve senelerdir görmediği dayısı çıkar. Bir yandan dizilerde oynamadan hayatını kazanmanın bir yolunu arayacak olan Bartu, bir yandan da kim olduğunu ve ne istediğini bulmaya çalışacaktır." Kaynak: Blutv.com.tr

Kelebekler filmiyle adından söz ettiren Tolga Karaçelik, aynı filmde rol alan Bartu Küçükçağlayan'ın kendi hayatından beslenerek senaryosunu yazdığı Bartu Ben dizisinin yönetmenliğini yapıyor. Of ne güzel cümle yazdım be, dönüp dönüp okuyorum. Bartu Küçükçağlayan'ı canavarbanavar dönemlerinden tanıyıp sevmiş, Büyük Ev Ablukada şarkılarını "Abi çok iyi ya" diyerek dinlemiş bir ergenlikten bu günlere geldiğim için dizi daha çıkmadan dikkatimi çekmişti. Yönetmeni de çok sevdiğim Kelebekler filminin yönetmenliğini yapan Tolga Karaçelik olunca şans vermek istedim. Zaten dizi çıkınca bir anda her yer Bartu Küçükçağlayanla dolup taştı, pek çok kişi de severek izlediğini falan söyledi. Sözlerine pek kıymet verdiğim İlker Canikligil bir videosunda Nazım ve Veysiyle birlikte dizinin ilk bölümünü izleyip tepki verirken beğenmediğini dile getirdiği için biraz şüpheyle başlasam da başladım bir şekilde. Blu tv'nin deneme üyeliği 1 haftayla sınırlı olduğu için dizinin bitmesini bekledim, bitince sırtlan gibi atladım hemen. Diziye gelince, gelmesek daha iyi. Beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Bartu Küçükçağlayan'ın zeki biri olduğunu düşünüyordum, belki bu yüzden beklentim yükseldi ama ben dizide beni çeken bir şeyler bulamadım. Hikaye İşler Güçler senaryosundan çok da farklı değildi bana kalırsa. Yapılan esprilerin de çoğu klasik Türk dizisi esprilerindendi. Farklı olan tek şey Türkiye'de bu zamana kadar dizilerde pek göremediğimiz öğelere yer verilmiş olmasıydı. O öğeleri de yıllardır Amerikan dizilerinde görüyorduk zaten, çok da yeni bir şey göremedik yani. Yok, ben bu diziyi sevmedim. Puanım da Bartu'nun güzel hatrına 5/10.

  • Masum
"Emekli Komiser Cevdet ve karısı, ömürlerinin son yıllarını şehirden uzaktaki küçük çiftlik evlerinde huzur içinde geçirmektedirler. Ta ki küçük oğulları bir gece yarısı korkunç bir haberle eve gelene kadar… Haluk Bilginer, Okan Yalabık, Ali Atay, Nur Sürer, Serkan Keskin ve Tülin Özen'in başrollerini paylaştığı; yönetmenliğini Seren Yüce'nin üstlendiği; Berkun Oya'nın 'Bayrak' adlı oyunundan uyarlanan Masum'da kimin masum olduğunu bulmak kolay olmayacak." Kaynak: Blutv.com.tr

Yine Haluk Bilginer, Yine Bartu Küçükçağlayan, yine polisiye, yine internet dizisi. Yine çok fazla polisiye izlememiş Şule için bulunmaz nimet. Bu diziye Bartu Ben için aldığım Blu tv deneme üyeliği bitene kadar ne izleyebilirim diye bakarken rastlayıp dizinin varlığını hatırladım. Zaten beğenilen bir dizi olduğunu biliyordum, ben de çok sevdim. Dizinin yavaş ilerleyen kısımları vardı ama o kadar kusur kadı çocuğunda da olur. Bu kez bütün oyunculukları beğendim. Yani üstteki fotoğrafta gördüğünüz oyuncuların oyunculuklarını.Yoksa Ali Atay'ın kızı rolündeki bebe için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Ali Atay'ın Mecnunluğu bu dizide minimum seviyedeydi, azalarak bitecek inşallah. Okan Yalabık'a küçükken bir hayranlığım vardı, geçti sanmıştım ama hâlâ tatlı bir adammış, bu vesileyle bunu da hatırlamış olduk. Yine Haluk Bilginer oyunculuğundan bahsetmeme gerek bile yok sanırım. Bu dizide replikler de çok güzel yazılmış, özellikle Haluk Bilginer'in karakteri Cevdet Bey çok iyiydi. Dizinin sonu havada kaldı deniyor ama bana kalırsa pek öyle değildi. Yine gizemi çözmeye çalışmayıp diziyi çok hızlı tükettim, bu tavrımla gurur duyuyorum. Canım kendim. Puanım 9/10 çünkü hiçbir şeye 10 veremiyorum ya daha güzelini görürsem diye... Olsun... İzleyin, güzel dizi.

Bir sonraki yazıda görüşünceye dek, esen kalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim