Küçük Fotoğraf İpuçları

Dostlar, yurttaşlar, Romalılar!

Hoşgeldiniz. Tatil fotoğrafı stoklarınız henüz bitmemişken küçük fotoğraf ipuçları içeren bir yazı yayımlamak istedim.

Bu ipuçlarından çoğunu gözüme hoş göründüğü için tercih ederek öğrendim, bir kısmını fotoğraf derslerinden kaptım, bir kısmını da fotoğraflara baka baka deneyimledim. Elbette bu konuda karar mercii değilim, ders verecek kişi değilim, nasıl fotoğraf çekmek istiyorsanız öyle çekin. Sadece bildiğim küçük tüyoları paylaşmak istedim. Belki hepsini biliyorsunuzdur zaten.


  • Ufuk Çizgisine Dikkat Edin Lütfen edin. Bazen güzelim Akdeniz'in şelale gibi çıktığı fotoğraflar görüyorum... Fotoğrafın eğimi ufuk çizgisine göre ayarlanır. Ufuk görünmüyorsa binalara dikkat edebilirsiniz. Ufuk çizgisinin veya fotoğrafta bulunan büyük yapıların yamuk durması estetik olarak göze hoş görünmüyor. Bazen binalar yamuk olabiliyor, tam ayarlanamayabiliyor ama bunlar küçük detaylar. Olduğu kadar... Çekerken dümdüz ayarlamak kolay olmayabiliyor. Ama hem telefonunuzun fotoğraf düzenleycisinden hem de instagram'dan kolayca düzenleyebilirsiniz bunu.
Akdeniz Şelalesi? Nope nope nope.

  • Özneyi Fotoğrafa Yerleştirin
    Bu kural normalde 1/3'üne yerleştirin şeklindedir ama ben ondan geçtim artık. Kişi fotoğrafı çekiyorsanız örneğin portreyse kafasının hepsini göstermelisiniz, kişiyi çenesinden kesmeniz pek mantıklı bir hamle olmayacaktır. Ya da bir manzara önünde kişileri çekerken lütfen kişilere Angry Bird muamelesi yapmayın. Ne demek istediğimi fotoğraflarla da açıklayacağım. Fotoğrafta kişiler eklem yerlerinden kesilmez (-miş. Hocamın yalancısıyım). Bunu kural olarak ezberlemenize gerek yok, gözünüze hoş görünen doğrusu olacaktır zaten. 
Ya yüzümüzü görseniz aşırı eğlenirsiniz. O kadar eminiz ki bu fotoğrafın korkunçluğundan, hepimiz dehşete düşmüş bir şekilde bakıyoruz. Sonuç: Angry Birds.

  • Özneye Netleyin "Ee Şule bu ne biz de yeni bir şey öğreteceksin zannetmiştik" dediğinizi duyar gibiyim. Madem biliyorsunuz netleyin kardeşim. Instagram akışım hiç de biliyormuşsunuz gibi görünmüyor. Telefondan çekerken ekranda kişinin üzerine tıklarsanız netleyecektir zaten. Fotoğraf makineleri de ışık yeterli olduğu sürece özneyi fotoğrafa yeterli miktarda aldığınızda ona odaklar. Yine Angry Birds gibi almaya çalışacaksanız sizin tercihiniz tabi...
Yemin ediyorum üzerine makale yazılacak fotoğraf. Ne konunun tamamı alınmış, ne ben netlenmişim. Aşağıda o kadar boşluk bırakacağına biraz yukarı alıp helikopter pervanesi de alınamaz mıydı? Demek ki alınamazmış...

  • Konunun Tamamını Fotoğrafa Alın Allah rızası için... Nolur... Bu konuda o kadar dertliyim ki. Bilen bilir, bu konuda bir deve fotoğrafı anım vardır. Bilmeyen ve merak eden varsa bana ulaşsın anlatayım. Oradaki mağduriyetimi kimseye yaşatmayın artık ne olur. Neden "İzm" ve "Nalatya" yazılarının önünde fotoğraf çekineyim ki değil mi? Biraz hassasiyet lütfen.
Nalatya, Nalatya bulunmaz eşin...

Nazar boncuğunun tamamını almaktansa yerdeki taşları, İzmir yazısının tamamını almaktansa deniz ulaşım aracını almayı tercih etmiş bir arkadaşımız. Bahanesi de şeydi "Miyopum ben.". Bence körsün...
  • Fotoğraflara Gerçeküstü Efektler Yapmayın Başta söylediğimi tekrarlayacağım. Paşa gönlünüz nasıl istiyorsa öyle çekin lütfen.  Ama asıl amacınız gerçekten efektli bir fotoğraf paylaşıp bu mesajı iletmek değilse burnunuzu kaybedecek kadar yüz güzelleştirici efekt yapmanın kimseye yararı yok... Ya da eskiden Retrica vardı, bakıyorum içinizde o uygulama ölmesin diye varını yoğunu ortaya döken birkaç cengaver var; onunla çektiğiniz fotoğraflar sayesinde masssmavi gökyüzü sarılık geçirmiş gibi sapsarı oluyor. Tavsiyem, kullanacağınız efektlerin fotoğrafı gerçeklikten uzaklaştırmayacak şekilde olması. Yüzünüzde kapatmak istediğiniz bir şeyler varsa (kapatmayın be ne olacak, ben sizi her halinizle seviyorum) bütün fotoğrafı blurlamak yerine örneğin sadece sivilceyi kapatabilirsiniz. Bunun için Snapseed'in iyileştirme seçeneğini kullanabilirsiniz. Ee daha nasıl yardım edeyim size.
Yapmayın annem, yapmayın gülüm...

  • Telefonunuzun Kamerasını Arada Bir Silin Bakın küçük ama önemli bir ipucu. Bazen telefon kılıfı yüzünden arka kamerada, ekran koruyucu yüzünden ön kamerada toz birikmesi olabiliyor. Bu yüzden fotoğraflarınız da kirli kirli çıkıyor. Şöyle tişörtünüzün kenarıyla iyice bir silseniz hiçbir şeyi kalmaz. Yalnız bu yöntemi sakın fotoğraf makinenizde deneyip bana vay efendim objektifin camı çizildi diye gelmeyin. 

Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Dediğim gibi çok küçük şeyler, herkes biliyordur (ama KİMSE UYGULAMIYORDUR tamam sakinim...) zaten. 

Bir sonraki yazıda görüşünceye dek, bb.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim