Fotoğrafçılık Dosyası II - Ekipmanlarım


Merhaba arkadaşlar, kanalıma hoşg... Her seferinde yapmak istiyorum bu şakayı her seferinde. Hiç bıkmayacağım galiba. Neyse. Ne diyorduk? Ekipmanlarım. Fotoğraflarla anlatmaya çalışacağım. Fotoğraf makinesini çekecek bir şeyim olmadığı için çekemiyorum. :( Ona internetten bakın artık. Lenslerimi anlatırken onlarla çektiğim fotoğrafları da koyacağım, özellikle iki lensi karşılaştırmanız için. Ama anlattığım lensi çektiğim lens diğer lens olacak. Umarım bu tekerlemeyi anlamışsınızdır.
  • Canon 650D Fotoğraf Makinesi: En önemli ekipmanım tabi ki. Önceki yazıda da bahsettiğim gibi Canon 650D kullanıyorum. Bana söyleneni size söyleyeceğim; Canon'un kullanımı Nikon'dan daha kolay. Elbette alışkanlık da var ama Nikon kullanan arkadaşlarımdan bile duyuyorum bunu. Bir düşünün derim. Size bu konuda çok teknik bir şey söyleyemeyeceğim çünkü kursa gitmedim. Kendim kurcalaya kurcalaya öğrenmeye çalışıyorum bir şeyleri. Benim hoşuma giden şeyler ise video çekebilmesi, dokunmatik ekranının olması (Kullanımı kesinlikle çok kolaylaştırıyor. Ayarları tek tek menüde aramak yerine ekrandan tek tıkla ulaşabiliyorsunuz.), dönebilen ekran (Selfielerde, kendinizi çekeceğiniz videolarda, sizin de bulunmak isteyeceğiniz toplu fotoğraflarda çok yardımı oluyor.), uzaktan kumandayla uyumlu olması (Bunu yıldız çekimi için istemiştim, bir gün onu da yapacağım inşallah. Onun dışında kendinizi çekmek için çok yardımcı oluyor uzaktan kumanda.), çok fazla çekim modunun bulunması (Benim gibi kursa gitmeyenlerin anlamadığı o karışık ayarları çok rahat otomatik bulabilmesi açısından büyük nimet.). Bunların yanında wi-fi bağlantısı olsa belki benim için daha kolay olurdu ama böyle de çok zorlandığımı söyleyemem. Sadece telefonuma hafıza kartı girişi için aparat alsam epey rahatlarım gibi geliyor. 
  • Canon 18-55mm lens: Bu lens fotoğraf makinesi ile gelmişti. En sık kullanılan lens galiba. Pek teknik bilgim olmadığı için sadece diğer lensimle karşılaştırabiliyorum. Diğer lensim (50mm 1.8 stm) yakınlaştırma-uzaklaştırma yapamadığı için uzak çekimlerde kullanıyorum. Diğer lensim uzak çekim yapabilse -duymasın ama- yüzüne bakmazdım sanırım. Yanlış anlama 18-55mm lens, sorun sende değil. Diğer lens çok iyi. Video çekiminde odak yaparken ÇOK ses çıkarıyor (çok ses annecim). MF modunda belki çekilebilir ama onda da hareketsiz özne bulmanız gerekiyor. Hareketsiz özneyi de niye videoya çekelim, fotoğrafını çekeriz...
    Bunu 50mm lensle çektim.
    Lensin en uzak halini göstermek için rastgele çektiğim bir fotoğraf. Yansımanın kusuruna bakmayın.

   
Bu da lensin en yakın hali.

  • Canon 50mm 1.8 STM lens: Bir insan(amatör), bir fotoğraf makinesinden(amatör) ne isterse karşılayabilir bu lens. Canım lens. Sadece yakın bir lens bu, zoom yapamıyor. O kadar kusur kadı kızında da olur (Hayır aslında çok kısıtlıyor insanı. Ama o kadar güzel çekiyor ki bir şey diyemiyorsunuz.). Bu lensin diğerinden bir farkı da içinin metal olması. Diğeri plastik çünkü (Belki plastik değil de daha havalı bir ismi vardır ama bence plastik.). Video çekerken de sesi yok denecek kadar az çıkıyor. Yanılmıyorsam STM unvanı da buradan geliyor. Bunun yanında gece çekimi de çok iyi. Lensimle ilk kez tanışan insanlar ışıksız ortamda onları çekerken "Yaa çok karanlık görünmiycem ki zaten" ile "Oha ne güzel çekmiş" arasında gidip geliyorlar genelde. Lafa değil icraate bakarım derseniz buyursunlar:
    Bunu 18-55mmlik lensle çektim.
    Bunu da öyle.
    Bunu da diğer lensle zoomsuzluğunu karşılaştırmanız için koydum.
Bu fotoğrafları akşam performansını görün diye koyuyorum.
Ben güzel çıkmamışım ama arkadaki kalpler değerli.
Bu videoyu da odak sesinin çıkmadığını göstermek için koyuyorum. Çekim kalitesine bakmayın lütfen. Bloga koyabilmek için kaliteyi epey düşürmek zorunda kaldım.

                                            

 Daha fazla fotoğraf için bir sonraki yazıyı bekleyin. Şimdi devam edelim.

  • Digipod TR682AN Tripod: Bunu yeni aldım. Yarın bir hafta olacak o kadar yeni aldım yani.  Uzun pozlama için, yıldız çekmek için, belki video için ihtiyaç duyuyordum. Uzun araştırmalar sonucunda ucuz ve uzun bir seçenek olarak bunu seçtim. Çanta da gönderdiler yanında. Çok kaliteli bir şey değil ama iş görür. Boyu 65cm ile 170cm arasında ayarlanabiliyor. Ağırlığı ise 1,4 kg. Ağırlık kapasitesi de 2,7 kg. Ağırlık asma yeri de var. Gezmeye giderken yanıma almam mümkün değil tabi ama arabayla gidiyorsam, çekim için gidiyorsam kullanırım diye düşündüm. Başlığı kendi etrafında dönüyor, aşağı yukarı eğilebiliyor. Makinenin takıldığı kısım da kalkıyor, makine dik konumdayken de fotoğraf çekmek mümkün yani. Fotoğraflarda göreceksiniz bunları. Sağlam bir şeye benziyor. Arazide çekim yapmayacağım için beni epey götürür bu. Görüntülerin arka planı için özür dilerim, yurt şartları bunu gerektiriyor. 
Tripodun en kısa hali bu. (50mm ile çekildi.)

En uzun hali. (18-55mm ile çekildi.)

Tripodun ismi ve kodu. Artistik fotoğraf. (50mm ile çekildi.)



  • Yongnuo OEM RC-6 Kumanda: Bunu da sadece yıldız çekmek için aldım gerçekten. Yayladayken yıldızlar elimi uzatsam tutacağım mesafede gibi güzel görünüyordu. Ama ben kumandayı sipariş ettim, o geldi diyene kadar ışık kirliliğiyle dolu Ankara'ya geldim. Yıldız fotoğrafı ne zaman nasip olur bilmiyorum ama ben nasılsa kumandam var diye bütün fotoğrafları makineyi tripoda takıp kumandayla çekmeyi planlıyorum artıdlfjd Canon'un kumandasına oranla %50 daha ucuzdu o yüzden bunu seçtim. Güzel çalışıyor şimdilik. Hemen ve 2 sn gecikmeli iki seçeneği bulunuyor üzerinde. 



Bonus! Ekipmanlarıma dahil etmek istediğim bir şey: Apple hafıza kartı okuyucusu. Fotoğrafları direkt olarak telefonumda görebilme fikri bile beni heyecanlandırıyor. Bir fotoğraf yarışmasından 100 Tl üstü ödül çıkarsa benimsin!
Bu yazıyı da burada noktalıyorum, sıradaki yazıda çektiğim fotoğraflardan bahsedeceğiz. Görüşmek üzere!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim