Walter's Coffee

Okuyucuya not: Hello, bu yazıyı 7 Ağustos 2015 ziyaretimden sonra yazmıştım. Tabi o zaman mekan yeni açılmıştı, Brooklyn’de şubeleri yoktu, Instagram akışlarımız burada çekilen fotoğraflarda dolmamıştı ama yine de paylaşmak istedim, benim için güzel bir geziydi. Yazıyı çok önce yazdığım için şimdi değişiklikler olabilir. İyi okumalar.

Abimle breaking bad sevdamızdan ötürü çok merak ettiğimiz bir kahve dükkanı idi burası. Beşiktaş’ta Yazı tura’da otururken abim ani bir kararla “Hadi gidelim.” dedi ve yola düştük. Beşiktaş-Kadıköy İskelesi’nden vapurla Kadıköy’e geçtik. Navigasyondan yol tarifine bakarak çok zorlanmadan bulduk.
Öncelikle burası 3. dalga kahveci olarak geçiyormuş. Nedir bu 3. dalga kahveci? Sizleri için araştırdım:
“Kahveyi çekirdek olarak alıp kendi kavuran, farklı pişirme ve demleme yöntemleri deneyen yeni nesil gurme kahvecilere verilen isim. “ (kaynak: ekşi sözlük)
Kahve kapalı mıdır değildi midir şüphesiyle kapıya doğru yanaştık ve değilmiş oley! 23:00′da kapanıyormuş yanlış hatırlamıyorsam. İçeri girdiğimizde çalışanlar çok yoğundu ama iyi akşamlar dileyip “hoşgeldiniz” demeyi ihmal etmediler. Bu benim için çok büyük artı. Zincirleri olan kahve dükkanlarında(yemen kahvesi, kahve dünyası, kahve diyarı, kahve mahallesi(:p) vb.) çalışanlar işlerini pek sevmeyip para kazanma odaklı yapıyorlar ama buranın çalışanları işlerini sevdiklerini belli ediyor.
İçerisi çok yoğun olmamakla beraber biraz kalabalıktı. Nereye oturacağımıza bir süre karar veremedik. Mekan 3 katlı. Ama giriş katından bakınca bütün katlar görünüyor, Katlar arasında 4-5 basamak var. Zemin kata indik ilk önce ama biraz sıkışık geldi ve internet çekmiyor idi, biz de üst kata çıktık.
Fotoğraflar üst kattan giriş katının nasıl göründüğünü gösteriyor.

Öyle çok kahve kültürümüz yok abimle ama kahve içmeyi seviyoruz. Menüye bakınca katiyen bir şey anlamadık. Ben tatlı garsondan hafif bir kahve rica ettim, abim de ağır bir şey istedi.
Kahveler cam beherglasta ikram ediliyor.

Şimdi burada dürüst olacağım. Daha önce de dediğim gibi kahve kültürümüz çok iyi değil, belki biz alışkın olmadığımızdan öyle gelmiştir ama kahveleri ikimiz de beğenmedik. Belki de yanlış tercihlerde bulunmuşuzdur, kim bilir? İçecekler yalnızca kahveyle sınırlı değil, limonata gibi başka seçenekler de var ama biz kahve tercih ettik.
Kahveler bittikten sonra(biraz zor bitirebildik) müşterilerin fotoğraf çekinmesine izin verilen şu şekil bir odaya geçtik:

Oda deyip sadece kahve makinesini çekmişim bravo. İnternetten daha güzel fotoğraflara ulaşabilirsiniz sayın okurlar. Bundan sonra daha dikkatli olacağım bu konuda.
Ama şöyle bi fotoğraf var abimi çekmiştim de. O fotoğrafının kullanılmasından pek hoşlanmadığı için sansürledim(hiç fark etmediğiniz üzere).

Yine internetten mekanın fotoğraflarına bakarsanız rastgeleceksiniz, fotoğraf çekinmek için sarı tulumları giyebiliyorsunuz ama hava çok sıcaktı, biz tercih etmedik.
Biz burada fotoğraf çekinirken çalışanlardan biri periscope yayını yapıyormuş, ünlü de olduk arada.

İşimiz bitince kasaya yöneldik ama biraz korkuyorduk çünkü içeceklerimizin ismi 5 isimli futbolcu isimleri gibi karışıktı ve biz ezberlememiştik. Şükür ki adisyonu elektronik ortamda yapıyorlarmış, masamızı söyleyince direkt olarak ne içtiğimiz göründü.

Mekanın çok daha fazla fotoğrafı çekilebilirdi ama insanları rahatsız etmek istemedim.
Dışarı çıkıp aşağıda göreceğiniz başarısız fotoğrafları çektim.

Ben bunları çekerken çalışanların bir kısmı dışarıda oturuyormuş dikkat etmemiştim. Fotoğrafları çekmemi beklediler, işim bitince tekrar iyi akşamlar dilediler. Bu konuya ne kadar önem verdiğimi anlayın istiyorum. Yaşım itibariyle gittiğim yerlerde normal bir yetişkinmişim gibi bir tavırla karşılaşmıyorum. İnsanlar işlerini genelde sevmeden yaptıkları için ve insan sevgisine uzak oldukları için “Bitse de gitsek” der gibi davranıyorlar. Ama buradaki insanlar o kadar samimiydiler ki kahvenin tadını falan unuttum. Defalarca gidebilirim.
Buranın kahvaltısı da çok güzel görünüyordu ama bizim gideceğimiz gün/hafta mutfakları tadilatta olduğu için kahvaltı veremiyorlarmış. tadilat sona ermiş olmalı, (2 yıl olmuş illa ki sona ermiştir tadilat) fırsatınız varsa bir uğrayın. Pazartesi hariç her gün saat 12:00′ye kadar kahvaltı servisleri varmış.
Bu samimi mekan hakkında aktaracaklarım bu kadar.