Black Mass - Film İncelemesi

Merhaba sayın sinema severler,

İnceleyeceğimiz film imdb'den 7,3 puan alan Benedict Cumberbatch'li, Johnny Depp'li Black Mass (Kara Düzen)!



Filmin gerçek kişi ve kurumlarla alakası var, yani gerçek hayattan alınmış bir öykü. Azılı mafya babası James Whitey Bulger'ın hayatını, daha doğrusu suç kariyerini (?) anlatan bir film.

Biz öyle mutlaka gitmeliyiz diyerek gitmedik, bedava sinema biletlerimizin son günüydü, gidecek başka bir film bulamayınca bunu seçtik. Bir de tabi oyunculardan etkilendik. Eğer Johnny Depp'in kadroda olduğunu bilmesem Jimmy (James Whitey Bulger) karakterini Johnny Depp'in canlandırdığını anlamazdım. Belki "Şu adam Johnny Depp'i biraz andırmıyor mu ya?" diye düşünürdüm ama düşünce hemen aklımdan geçer giderdi. Adam Johnny Depp'ten çok Kadir Topbaş'a benziyor, fotoğrafa bakınca siz de bana hak vereceksiniz:



Film boyunca "Adam nasıl değişmiş be!" demekten filme odaklanamadım.

Benim asıl merak ettiğim Benedict Cumberbatch'ti doğrusu. Bilen bilir, bende bir Sherlock aşkı var; benden öte, benden içeri. Benedict'i de Şoray Uzun'a benzettim. Nerede o uzun boylu kıvırcık saçlı Şörlok, nerede William Bulger?



Filmde abi kardeşi canlandırıyor bu ikili.

Filmi incelemekten kaça kaça buraya kadar geldim. Film incelemesinde film yorumlamaktan kaçmak evet, serbest serseri stili. Filmden beklentim çok yüksekti. Johnny ile Benedict'i aynı filmde izleyecek olma fikri bile çok heyecanlandırmıştı beni. Ama filmi beğenemedim ne yalan söyleyeyim. Acaba ben mafyalı filmleri mi sevmiyorum diye düşünüp abime sordum, abim de beğenmemiş. Filmden çıkınca abime "Amerikalıların bir lafı vardır bilir misin: What was the point?" dedim, o da anlamamış. Yani tamam her film mesaj kaygısı gütmek zorunda değil ama mesaj kaygısı gütmeyen filmlerin de bir mesajı oluyor yani bu neydi şimdi.

Yani diyorum ki bu oyunculara yazık olmuş, daha güzel filmlerde bir araya gelebilirlermiş. Yine de Johnny Depp'i mafya rolünde merak ediyorsanız izleyin.

Film 122 dakika, cinemaximum'un reklamlarıyla 144 dakikayı buluyor.

Sadece oyuncuları Türk ünlülere benzeterek film incelemesi de yaptım ya, helal olsun bana. Ben bu işi beceremiyorum ama keyif alıyorum incelicem bana ne!

Bir sonraki film inceleyememesinde görüşmek üzere, esen kalın.

Not: Bu yazıyı önceki blogumdaki yazılardan kopyalayıp biraz düzenledim. Yakın zamanda vizyonda olan bir film değil yani, zamanı anlayamazsanız telaşlanmayın. Sakince elinizdeki bilgisayarı yere bırakı...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim