Belgesel Önerileri

Merhaba,

Dünyanın en düz yazı başlıklarını bulmakta üstüme yok. Başlıktan da anlaşılacağı gibi size birkaç belgeselden bahsedeceğim. Belgesel deyince aklıma ceza yiyen televizyon kanallarında yayımlanan sıkıcı kayıtlar geldiğinden uzunca bir süre benim de aklıma açıp belgesel izlemek gelmemişti. Sizin de öyleyse gelin bu yanlış anlaşılmayı beraber yıkalım! (Gaza geldi)


  • Miss Representation: Bu belgesel medyanın kadınları nasıl nesneleştirdiğini anlatıyor. Şimdi böyle diyince size sıkıcı gelmiş olabilir ama gelmesin. Ben konuyu duyar duymaz heyecanlanıp belgeseli her yerde arayıp bulamamıştım. Sonra Netflix, Türkiye'ye gelince izleme fırsatı buldum. Eğer belgesel konusunu "gereksiz duyar" olarak gördüyseniz lütfen izleyin. 1,5 saatinizi verip ufkunuzu açabilirsiniz, bence fırsat maliyeti gayet mantıklı.

  • The Mask You Live In: Üstteki belgesel projesinde yer alan bir diğer belgesel. Bunda da erkeklerin maruz kaldığı duygusal baskı anlatılıyor. "Erkek adam" kalıbı bile aslında erkeklere nasıl zarar veriyor, duygusallığın bastırılması nasıl şiddet eğilimine yol açıyor merak ediyorsanız kesinlikle öneriyorum.

  • Dis(Honesty): The Truth About Lies: Bu belgeselde de en küçüğünden en büyük haline yalanlar hakkında konuşuluyor. Bahsedilen yalanları, hileleri aslında ne kadar normalleştirdiğimizi görünce çok şaşırmıştım. Türkiye'de neredeyse herkesin yaptığı bir olay yüzünden vatandaşlık hakları elinden alınan kadının hikayesi beni özellikle şaşırttı. İlginizi çekecek bir detay daha vereyim, belgeselin son dakikalarında "Türkiye"nin de adı geçiyor.

  • Obsessive Compulsive Cleaners (Temizlik Hastaları): Bu programa da TRT Belgesel'de denk geldim. Annemle izlemekten çok keyif alıyoruz. Evlerin ilk halini görünce annemin kan şekeri düşüyor tabi ama yine de bölümün sonunda yaşadığımız tatmin paha biçilemez. Bu belgeselde de İngiltere'deki temizlik hastaları bir temizlik şirketi kurup istifçi olan ya da temizliğin t'sinden haberi olmayan bireylerin evlerini temizlemeye başlıyorlar. İki taraf için de değişik bir deneyim oluyor. İlk zamanlar internette hiç bulamamıştım ama şimdi youtube'da "Temizlik Hastaları" diye aratarak bulabiliyorsunuz. Dublajlı falan ama olsun, vallahi çok keyifli.

  • Minimalism: A Documentary About the Important Things: En son izlediğim belgesel olarak listeme girmeye hak kazanan bu yapımda da minimalist yaşamdan bahsediliyor. Belgeselde hoşuma giden nokta minimalizmin çok katı kuralları varmış gibi değil de insanı mutlu eden azami miktarla yaşamak olduğuna vurgu yapılmasıydı. Tüketim çılgınlığı hakkında bilmediğimiz bir şey öğrenmiyoruz bu yapımda ama minimalistlerin yaşamı insanı heyecanlandırıyor gerçekten de.

Bir öneriler serisinin de sonuna geldik, izledikçe yeni listeler yapmaya devam edeceğim. Beni izlemeye devam edin. Bu listeden bir belgesel izlerseniz veya daha güzel belgeseller bildiğinizi düşünüyorsanız lütfen bana ulaşın.

suledemir@live.com
twitter.com/rimedelus
instagram.com/rimedelus
Duman da gönderebilirsiniz tabi ama o nasıl işliyor bilmiyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim