100 Mutlu Gün Defteri

mutluluk -ğu
isim
Bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu, mut (I), ongunluk, kut, saadet, bahtiyarlık, saadetlilik
(TDK,  09.05.2017 01:00)

Aslında bu fotoğraflarla yapılan bir çalışma. 100 gün boyunca sizi mutlu eden şeylerin fotoğrafını çekiyorsunuz. Ama ben deftere yazdım. Alttaki internet sitesinden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz:

alttaki internet sitesi

Siteye girince şöyle bir soruyla karşılaşıyorsunuz: "Art arda 100 gün mutlu olabilir misiniz?"

Cevabım hayır, olamadım. Aslında illa ki olmuşumdur da yazmayı bıraktım. Şimdi tam hatırlamıyorum, defterim yakınımda değil, oda arkadaşımı uyandırmak istemiyorum gibi bahanelerim var tahmini sayı yazmak için. Sanıyorum ki 80'lerde kaldım.

Şimdi sizin aklınızda birkaç soru var:

1) Niye/nasıl bıraktın Şule?

Yurttayken defteri baş ucuma koyuyordum, her gece yazıp uyuyordum. Tabi bazı geceler unuttuğum oluyordu, ertesi günler tamamlıyordum. Ama yapıyordum yani bir şekilde. Eve gidince, abim gelince, Seher gelince, baş ucumda defter koymalık yer bulamayınca kaldı öyle. İlk hafta tamamiyle unutmuştum zaten. Sonra da amaan dedim bıraktım.

2) Bir etkisini gördün mü Şule?

Aslında beni mutlu etmeye teşvik etti diyebilirim ama aklımda birkaç soru da kaldı. Mesela her gün aynı ölçüde mutlu olmuyordum. Twitter'dan takip edenler bilir, hiçbir şey bulamayıp "Dışarı çıktım" yazdığım da oluyordu. Yani bu da küçük mutluluktur belki ama o an mutlu hissetmeyip akşam zorla neden aramak da biraz garip geliyordu açıkçası. Yine de 80 günün sonunda daha kolay mutlu olamasam da daha zor mutsuz olduğumu hissediyorum.
KAFAMDA DELİ SORULAR KUTUSU
Aklıma takılan başka bir şey de acaba mutluluğu abartıyor muyuz sorusu oldu. Mutlu olmaya çalışırken an'ı kaçırıyor muyuz? Mutlu olmak yerine mutsuz olmamaya mı çalışsak? Ya da mutluluk kavramı abartıldığından mı öyle oldu? Minik şeylerle mutlu olmak kavramında "minik şeyler"i belirtmek çok mu saçma? Önemli olan mutluluk kavramı mı?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim