Hayat Kalitemi Biraz da Olsa Artıran Küçük Şeyler

Merhabalar,

Bi süredir zihnimde kişisel ve toplumsal sorunlarla boğuştuğum için bloga yazacak vakit bulamıyordum ama baktım ki bu boğuşmadan galip çıkmama imkan yok, bloguma koşayım dedim.

Bu fotoğrafın konumuzla alakası yok. Önizlemede alttaki aparatın fotoğrafı devasa görünüyordu, daha hoş bir şey olsun diye bunu koydum. 


Bu yazıda sizin "first world problem"larınıza çözüm sunmaya çalışacağım. Söyleyeceğim çözümlere şimdiye kadar muhtemelen ihtiyaç duymamıştınız ama bir kere kullanınca "Kariyerim berbat, aşk hayatım zaten yok, ekonomi yokuş aşağı... Neyse ki bu şey hayat kalitemi yükseltiyor da hayata tutunuyorum" diyeceğinize eminim (yoo).

Listenin başına banka kartı koyarak kapitalizme bir tuğla da ben ekledim evet. Öncelikle beni bu kartla tanıştıran ekonomi dehası arkadaşım Yasin'e teşekkür ediyorum. Papara Card bir banka kartı. İçine para yükleyip öyle kullanıyorsunuz. Hani yarın öbür gün dolandırılırsak istediğimiz miktarda dolandırılma imkanımız oluyor, harika değil mi? Bu kartla istediğiniz her Atm'den ek ücret ödemeden (aylık 500 tl'ye kadar) para çekebiliyorsunuz, anlık havale/eft yapabiliyorsunuz, kart ücreti ödemiyorsunuz ama bunlar bir yana, beni tavlayan şey "Cashback" kampanyası. Netflix, Youtube, Spotify ve eczanelerde belli bir harcamaya kadar yarısını iade alabiliyorsunuz. Örneğin eczanelerde 50 liraya kadar harcamalarınızın 25 lirası anında kartınıza iade ediliyor. Böyle bi imkan olunca hiç aklımda yokken Youtube premium'u da satın aldım ve reklamsız youtube videosu izlerken gençleştim resmen, bu kadar mı fark eder? Öğrenci üyeliği alıp papara card'la yarısını iade alınca aylık 5 lira ödüyorum Youtube'a. Kartın görünüşü de çok havalı bu arada, simsiyah. Çok övdüm ama reklam değil, keşke olsa...

Bu uygulamayı bilgisayarınıza indirip uygulamadaki torrent eklentilerini de ekleyince istediğiniz dizi ve filme birçok alternatif kaynakla ve altyazıyla erişebiliyorsunuz. Bu programla beni tanıştırdığı için de Mehmet'e teşekkür ederim, indirmeyeceğim diye inat etmiştim ama kendisi Stremio pazarlama departmanı müdürü gibi olduğu için zorla indirtti. İyi ki de indirtmiş. Google'da erişemediğim dizilere de çok kolay ve reklamsız olarak erişebiliyorum. Netflix aboneliği iptal ettirecek bir sistem. Ve bedava.

  • Güzel Bir Kablosuz Kulaklık
Geçen seneye kadar bluetooth kulaklığın eksikliğini hiç hissetmediğim için almak aklıma gelmemişti. Geçen sene bilgisayarla beraber hediye gelince kullanmaya başladım ve elim ayağım oldu resmen. Ev temizlerken, yemek yaparken vs telefondan uzak olup müzik dinleyebilmek güzel bir ayrıcalıkmış. Telefon şarjdayken kulaklık takamadığınız saçma telefonlardan birine sahipseniz epey kurtarıcı oluyor (Kurtarıcı ne demekse sanki telefon şarjdayken kulaklık takamayınca oksijensiz kalıp ölüyoruz...). Bir de ses yalıtımı olan bir model alınca şarkıyı dinlemiyorsunuz, hissediyorsunuz adeta. Ben bir dönem her metro yolculuğumda kulaklık kullanmıştım, bir gün kulaklıksız metroya binince gürültüden çok korktum ve arıza var sandım şaka yapmıyorum... Kulaklığı takınca evrende sadece ben ve şarkıcı şahıs varmış gibi hissediyorum. Bir de mağazalara da kulaklıkla girince peşime takılan satış görevlilerini hiç duymuyorum bu da güzel bir artı. Ha bir de kulak üstü kulaklıksa kışın sıcacık oluyor hehe.

  • Telefon İçin Sd Kart Okuyucu

Blogumu yeni açtığım zamanlarda yazdığım fotoğraf ekipmanları yazısında bu aparatı çok istediğimi yazdığım için dünya tatlısı dostlarım Ahmet ve Haydar sonraki doğum günümde hediye etmişlerdi sağ olsunlar. Fotoğrafı çektiğim anda telefona ve sonrasında internete aktarabilmek, düzenleyebilmek ya da fotoğraftaki kişilerle anlık olarak paylaşabilmek çok iyi oluyor. Özellikle tatillerde inanılmaz kullanışlı oluyor. 

  • Akıllı Saat/Bileklik
Ben telefonumu genelde sessizde kullandığım için pek çok aramayı kaçırıyorum (tüh). Aramaları gösteren bir bileklik alınca evin içinde veya sokakta sürekli elimde telefonla gezmeme gerek kalmadı. Bildirimleri de bileklikten görebiliyorum, telefon bağımlılığını azaltmak için güzel bir yöntem oluyor. Bir de sabahları uyanmakta zorluk çekiyorsanız bilekliğinize saat kurup sabah titreşerek sizi uyandırmasını sağlayabilirsiniz. Ben denemedim ama kefil olamayacağım. Yine telefondan uzakken şarkıları değiştirmek için de kullanışlı. 

  • Şarj Edilebilir Damacana Pompası
(4 ay sonra gelen not: Arkadaşlar bu şeytan icadı şey yavaş yavaş bozuldu. Normal düz plastik mavi kafalı agresif pompaya geçiş yapmak durumunda kaldık maalesef.)

Bir yazı ne kadar perşembe pazarı olabilirse o kadar perşembe pazarı oldu bu yazı. Ben damacana pompalarıyla çok iyi anlaşamıyorum. İyi anlaşabilen olduğunu da sanmıyorum açıkçası. Çok agresifler. Bu şarjlı pompalarla su doldurmak epey kolay oldu bizim için. Su doldurmak için bir kez düğmeye basıyorsunuz, durdurmak için de bir kez basmak yeterli oluyor. Yerler çıp çıp su olmuyor, damacana pompasının gazabından korunmuş oluyoruz. Oley.


Kimsenin ihtiyaç duymadığı ürünlerle dolu bir yazının sonuna geldik, bir sonrakinde görüşmek dileğiyle. 


Yorumlar

  1. Damacana pompası güldürdü .. Katılıyorum sana :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi tarafımda bir kişiyi daha görmek iyi oldu, teşekkürler!

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim