Podcast Önerileri

Merhaba sayın okuyucu, naber ya? Bugün size dinlemekten keyif aldığım birkaç podcastten bahsedeceğim. Aslında 2,5 belki 3 yıl önce kadar podcast işine iyi sarmıştım ama sonra hayat telaşesiyle (bahaneye bak) biraz uzaklaştım. Bugün boş bir vaktimde açtığım bir podcastle aslında dinlemeyi özlediğimi fark ettim ve size de birkaç öneride bulunabilirim diye düşündüm. Şimdilik önerilerim Türkçe içerikle sınırlı ama belki zamanla yeni öneriler gelir zira okula metroyla gidip geldiğim için yolda bir şeyler dinlemek için epey zamanım oluyor.

Podcastleri şu an Spotify'dan dinliyorum, daha önce Apple'ın Podcast uygulamasından dinliyordum. Pek çok farklı platformdan erişebilirsiniz. Bulabildiklerime Spotify linki vereceğim, başlıklara tıklayarak erişebilirsiniz.


İlk bahsetmek istediğim podcast bu çünkü bundan yaklaşık 3 yıl önce kadar instagram'da hallerlale olarak tanıdığımız profilin radyodepartmanı isimli blogunda okuduğum bir yazı vesilesiyle dinlemeye başlamıştım bu podcasti. Serol Teber ve Şenol Ayla'nın huzur verici sesleriyle Freud'un hayatını mercek altına alıyor bu podcast. O dönem tatildeydim sanırım, deniz kenarına kadar yürüdüğüm vakitlerde kulağımda hep Didik Didik Freud'un olduğunu hatırlıyorum. Biraz utanarak söyleyeceğim ki bu podcasti bir şekilde maalesef bitiremedim. Sonlarına da yaklaşmıştım halbuki ama sanırım dönemim başladı ve uzaklaştım. Şimdi de üzerinden çok zaman geçtiği için unuttum hep. Belki en baştan başlarım. Bu blogu açma fikrim hallerlale'nin bir blog yazısından çıkmıştı. Emin değilim ama aklıma iki yazı geliyor, belki de Didik Didik Freud yazısını okuduktan sonra bu blogu açmaya karar vermişimdir. Güzel küçük anılar. Bu arada radyodepartmanı blogunu da gıpta ile izliyorum. Çektiği fotoğraflara her seferinde hayranlıkla bakıyorum, onu da önermiş olayım.

Bu podcaste ilk denk geldiğimde nedense aklıma psikoloji öğrencisi birinin yapmış olabileceği gelmişti. Yani podcastler zaten psikolojiyle alakalı ama bir hocanın olduğunu hiç düşünmemiştim. Hatta bu podcastin sahibi olan hocalardan birinin geçen sene görev yaptığı okula bu sene yüksek lisansa başlayacağım aklımın ucundan geçmezdi o sıralar. Bir seneyle kaçırdım Emre Hoca'yla çalışma fırsatını ama podcastlerden dinliyoruz işte kendisini. 92 bölümlük (devam ediyor) bu podcast serisinde ilginizi çekecek pek çok konu bulabileceğinize eminim. Ben bugün Stresin Bağışıklık ve Hastalıklara Etkisi bölümünü çok ilişkilendirilebilir bulduğum için açtım. Bazı kısımlarda gülümsememe engel olamayıp yolda yürürken deli ya da aşık damgası yemiş olabilirim. But i am neither deli nor aşık. Dediğim gibi şimdi listeyi açıp baksanız şu an hayatınızda olup bitenlerle ilgili en az bir podcast bölümüne denk gelirsiniz kesin. Keyifle dinleyeceğinize de eminim. Kim bu Kaçık Prens ekibi diyecek olursanız sizi bloga yönlendirebilirim, tık.

Storytel'in hazırladığı bu podcast'in sunucuları Can Kozanoğlu ve Mirgün Cabas. Bütün bölümleri dinlemedim ama sevdiğim yazarların kitapları üzerine konuştukları bu "sesli yazı atölyesi" beni çok keyiflendirdi. İlgilendiğiniz bir yazar varsa mutlaka dinleyin. Hatta tanımadığınız yazarları da tanımak için dinleyebilirsiniz. Bu podcasti dinlemek kitap okuma heyecanı aşılıyor. Şimdi bu yazıyı yazmak için açtığım podcast bölümü bile beni kitap siparişi verme hissiyle yanıp tutuşturdu öyle söyleyeyim.

Türkçe ve anlaşılır bilim içeriği sunma açısından çok seveceğiniz bir podcast serisi olacağına eminim. Bilimkurgu öykülerinden sinirbilimi içeriklerine, sahte bilim eleştirilerinden 60 saniyede bilim turu yapılan bölümlere geniş bir skala sunuyor Açık Bilim Podcast. 60 saniyede bilim turu mesela, 1 dakikada güncel neler olup bitiyor öğrenmiş oluyorsunuz, müthiş olay. Şimdi bölümlerine baktım da çok azını dinlemişim, merak ettiğim bir sürü bölüm oldu. Siz de bir göz atsanız ilginizi çeken bir şeyler bulabileceğinize eminim.

TRT'nin arşivini açtığı bu podcast serisinde de ünlü yazarlardan öyküleri ünlü sesler aracılığıyla dinleyebiliyorsunuz. İstediğiniz her yerde kafanızda bir tiyatro sahnesi kuran bu seriyi de kesinlikle tavsiye ederim. Şimdilik -en azından Spotify'da- çok fazla bölüm yok ama gelecekte diğer bölümler de eklenir diye umuyorum.

Eveet, bir podcast önerileri yazımızın sonuna geldik. Ben böyle çok bilim, kitap, tiyatro içerikli podcastler paylaştım ama tamamen geyik yapan podcastler de var. Ben henüz dinlemediğim için öneremedim şu an. Bu okula gidiş geliş sürecimde yeni podcast keşfedersem mutlaka haberdar ederim sizi de.

Görüşmek üzere.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023'ü Paketliyorum

Kitap okuma aşkınızı alevlendirecek ve fotoğraf çekmenizi kolaylaştıracak 2 öneri

İstifa: Tercih değil yönelim